Event Marketing, Emoji Marketing, Cause marketing czy Community marketing — sprawdź te oryginalne strategie marketingowe!

0
148

Oprócz często i szeroko wykorzystywanych strategii marketingowych istnieją też te mniej popularne, ale równie skuteczne sposoby promowania się. Dzięki nim możemy doskonale uzupełnić swoje podstawowe działania marketingowe takie jak reklama w social mediach czy pozycjonowanie witryny lub szukać nowych rozwiązań, które przyniosą dużo większą skuteczność. Oryginalne sposoby marketingowe są również sprawdzone i używane z powodzeniem przez wiele firm. Poniżej prezentujemy cztery z nich takie jak Event Marketing, Emoji Marketing, Cause marketing oraz Community marketing i podpowiadamy, dlaczego warto je stosować.

Event Marketing

Pierwszym z oryginalniejszych pomysłów marketingu i promocji jest Event Marketing. Polega on na tworzeniu Eventów pod szyldem własnej marki lub uczestniczeniu w nich jako sponsor czy współorganizator. Tworzenie różnego rodzaju spotkań czy wydarzeń z pewnością przyciągnie wiele osób, a system ten jest chętnie używany przez duże komercyjne marki. Dzięki Event marketingowi możemy stać się rozpoznawalni i popularyzować swój wizerunek. Wiele osób znając nas z konkretnej akcji czy eventu i dobrze nas wspominając, wybierze również nasz produkt czy usługę w przyszłości. Jeśli zależy nam na efektownym reklamowaniu swojej marki, możemy zorganizować np. małe eventy w postaci publicznej prezentacji, gotowania czy poczęstunku. Gdy mamy nieco większe środki możemy zostać współorganizatorem np. pokazu filmowego czy innego lokalnego eventu. Dobrym pomysłem może być również zorganizowanie gier i zabaw dla dzieci w okresie wakacyjnym pod szyldem naszej marki czy organizowanie eventów cyfrowych — w internecie w postaci np. webinarium czy panelu dyskusyjnego, na który zaprosimy ciekawe osoby oraz odbiorców.

Event marketing, choć jest często wykorzystywany przez duże firmy i marki możemy również wdrażać, będąc małym podmiotem. Jeśli prowadzimy np. biznes stacjonarny, możemy zorganizować 1-dniową loterię dla swoich klientów, a jeśli prowadzimy cukiernie np. dzień Brytyjski czy Azjatycki. Gdy jesteśmy marką internetową i nie mamy zbyt wielu możliwości zorganizowania eventu w sieci, możemy również zorganizować event w realnym świecie — w ten sposób pozyskamy klientów, którzy następnie wejdą na naszą witrynę i zapoznają się z naszą ofertą.

Emoji Marketing

Emoji Marketing to marketing, który polega na wykorzystywaniu popularnych emotikonek znanych z sms-ów czy komunikatorów internetowych. Badania naukowe dowodzą, że popularne “emotki” są odbierane przez nasz mózg podobnie jak twarz żywego człowieka. To z kolei wzbudza w nas emocje, podobne do tych jakbyśmy rozmawiali z żywym człowiekiem. To właśnie wzbudzanie emocji zaangażowanie widza jest głównym celem tego sposobu marketingowego. Używanie emotikonów pozwala nawiązywać pozytywne relacje między reklamą, a widzem, wzbudza większe zaufanie i sprawia, że będziemy koncentrować się na tej reklamie, gdyż zobaczyliśmy w niej właśnie znany nam element. Obecnie wiele największych marek — szczególnie w internecie dodaje po odpowiednim przemyśleniu i zaplanowaniu emotikony do swoich materiałów. Jeden z wiodących producentów samochodowych zdecydował się również na umieszczenie graficznych buziek w reklamie w TV. Jeśli więc chcemy wdrożyć taki system marketingu, warto oddawać emotikony w postach, we wpisach czy innych materiałach w postaci odpowiednich minek symbolizujących odpowiednie emocje.

Cause marketing

Cause marketing to strategia marketingowa, która polega na zdobywaniu klientów poprzez działania pozytywne społecznie. W tej opcji marketingu popierać będziemy pewne trendy czy kwestie społeczne, które są ważne i popularne. W ten sposób uzyskamy poparcie społeczeństwa oraz podziw i szacunek. Dzięki temu będziemy mogli również liczyć na większe zainteresowanie i większą sprzedaż naszego produktu. W tej opcji marketingu będziemy mogli popierać np. dbanie o środowisko i przeznaczenie 1 złotówki ze sprzedaży produktu na sadzenie nowych drzew czy walkę z ociepleniem klimatu. W ten sam sposób możemy emitować np. reklamy z informacją do naszych odbiorców, że współpracujemy z konkretnymi fundacjami lub organizować czy organizujemy różne zbiórki na ten cel jako marka. Wspólne zbieranie środków czy sadzenie drzew pomoże zwiększyć naszą popularność oraz renomę i pozytywne opinie i naszej firmie. Cause marketing będzie zatem działał na poprawę wizerunku naszej marki oraz pomagał bezpośrednio zdobywać klientów. Wiele osób, które mają do wyboru zakup produktów nieznanej firmy i marki, która wspiera np. zakaz hodowli zwierząt, tylko z tego powodu wybierze tę “ekologiczną”. Cause marketing możemy też wykorzystywać zarówno jeśli jesteśmy dużymi firmami, ale również i małymi markami czy osobami prywatnymi. Będzie to z pewnością powód do dumy i prosty w wykonaniu gest pozytywny społecznie.

Community marketing

Marketing społeczny jest często mylony z marketingiem społecznościowym poprzez jego małą popularność. Community marketing jest jednak bardzo skutecznym sposobem na pozyskanie klientów i zwiększenie swojej rozpoznawalności w danej grupie społecznej. Community marketing polega na wspieraniu np. sponsorowaniu oraz aktywnym uczestniczeniu w życiu danej grupy społecznej np. lokalnej czy cyfrowej. Działania w tej opcji będą polegały np. na stworzeniu placu zabaw dla dzieci z danego osiedla, sponsorowaniu grupy motocyklistów czy dostarczaniu produktów cyfrowych po niższej niż rynkowa cenie dla grupy w internecie. Jeśli wspierać będziemy działania konkretnych społeczności, zyskamy ich wdzięczność, zwiększymy swoją popularność i nawiążemy wiele różnorodnych kontaktów. Dobrym pomysłem jest odnalezienie grupy społecznej, do której kierowane są nasze produkty czy usługi i wspieranie jej. Mogą być to towarzystwa, wspólnoty czy grupy hobbystyczne. Dzięki takiemu rodzajowi marketingu pozyskamy wiele klientów i zapadniemy na długo w pamięci osób z danego środowiska. Nawet jeśli nie kupią oni naszych produktów od razu, z pewnością w przyszłości wybiorą naszą markę, którą będą dobrze kojarzyli. Jeśli chcemy wykorzystać ten sposób marketingu, a nie potrafimy go przeprowadzić, możemy również zgłosić się np. do agencji marketingowych, w których specjaliści z pewnością doradzą nam i pomagą przeprowadzić całą akcję. Działając w sieci możemy np. sponsorować e-sportowców czy objąć patronatem jakąś grupę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here